Gelagat Abang Polis Bantu Kucing Lintas Jalan [Video] - Bikin terhibur

 


Satu video telah memaparkan seorang polis Indonesia membantu seekor kucing untuk melintas jalan viral di media sosial.


Video itu dimuatnaik Tiktok @yandie.f itu mendapat perhatian netizen yang terhibur melihat telatah tersebut.


@yandie.f

Mau kemana dah cing 😂? ##fypシ ##fypgakni ##polisi ##polantas ##kucing ##kucingtiktok ##selamatpagi

♬ Teh Bundar Dan Kau - Iyuz misterius


Video itu meraih 5 juta tontonan, 300 ribu like, ramai pecinta kucing menonton video sebegini sebenarnya.


Rata-rata netizen turut memuji tindakan mulia yang dipamerkan oleh polis berkenaan.


"kucing tu boleh toleh kejap..mybe sebagai tanda terima kasih"..

"Manusia yang baik hati sy doa kan abg polis naik pangkat insha Allah"..


"Kucing2 jenis lain mesti comel, sopan dan baik2 tak macam si "kocheng oren" dia barbar sangat"..

"Sungguh mulia hati pak polisi ini, semoga Allah memberi rahmat dan rezeki yang berlimpah"..



"Semoga kucing tu menyelamatkan anda di akhirat kelak..Insha Allah"..

"Masih takbleh brain orang yang baling2 kucing, KAU INGAT PATUNG? Kucing yang comel mcm tu nak aniaya..mampu istighfar je tengok org mcm tu..apapun terbaik abg polis"..



Apa komen anda, semoga kita melihat video ni buat kita muhasabah diri jangan suka menyeksa binatang seperti membuang kucing dari tingkat tinggi.

Post a Comment

0 Comments